Sunday, November 19, 2006

Mengurut di Klang

17 November 2006
Selepas sembahyang Jumaat di Masjid Sultan Abdul Aziz Zalahuddin Shah di Shah Alam, mak terus pergi ke Klang. Niat mak nak pergi mengurut . Mak dah call and tanya what servis yang ada. So mak dah dapat rate dia. Urut seluruh badan RM 50 dan jika nak urut bathin RM 80 all together. Tu untuk 1 hour. Kalau nak 2 hour RM 130.

Mak memang dah lama teringin urut bathin tu. Apa lagi tukang urutnyanya pompuan u....Sebab tu mak terus pergi dan buat appointment pukul 3 petang. Mak pernah pergi tempat itu sometime ago tetapi cari tak jumpa. Rupa-rupanya pintu untuk naik ke atas terletak di bahagian belakang.

So....apabila mak masuk ke dalam Hani Health therapy itiew, Hani sendiri yang menyambut mak. Tempat itu sebenarnya rumah dia sendiri yang diubahsuai untuk dijadikan salon kesihatan juga. So kira dia ni work from home la. Mak tengok Hani tu, kira ok la. Badan tidak terlalu gempal, tidak pula kurus. Pendek kata kalau jadi wife tu sedap juga dipeluk. Ishhhh, mengarut pula mak ni.

Mak duduk di meja consultationnya dan dia terus berkomunikasi dengan mak. Macam doktor la gitu. Tanya pesakit nak dapatkan latar belakang penyakit dan kemudian barulah boleh bagi preskripsi untuk ubat. So Hani tanyalah mak, masalah yang mak hadapi. Mak pun beritahu yang mak datang nak mengurut sahaja termasuklah urut bathin (urut cikeneklah tu).

Hani menerangkan kalau mak nak rawatan yang sepenuhnya mak kena ambil pakej. Kena datang mengurut sekurang-kurangnya 3 kali, then dia boleh bekalkan minyak urut, tangkal dan sebagainya. Mak sempo-sempoa dalam kepala mahu juga sampai empat lima ratus juga. Memanglah mahal, mana ada rawatan yang murah kalau nak puas hati. Tetapi memandangkan mak dah set dalam kepala yang mak just nak 1 hour massage, mak pun cakap mak nak 1 hour massage saja.

So dia bawa mak masuk ke dalam bilik masaj. Ada meja masaj dan kelengkapan-kelengkapan untuk rawatan kesihatan dan kecantikan. Hani pun menyuruh mak tanggalkan pakaian dan pakai tuala yang dibekalkan. Mak pun ikut apa yang disuruhnya. Tapi bagi mak kalau dia tak suruh pakai tuala tu pun mak lagi suka. Tapi mak tak kisah semua itu. Takkan mak nak bangga pula berani bogel di hadapannya. Pompuan lagi. Mak kenalah tunjuk sopan mak itiew.

So mak baring di atas masaj table dalam keadaan meniarap. Hani menyelak towel yang membalut tubuh mak dan hanya menutup kawasan punggung mak sahaja. Hani pun mulalah mengurut dan sambil menurut kami banyak berbual. Seperti biasa mengurut mesti mula dengan kaki. Mula sebelah kiri then sebelah kanan pula. Dari hujung kaki hingga pangkal paha.

Selesai bahagian belakang, Hani menyuruh mak baring terlentang. Mak pun ikut saja. Tuala tadi masih lagi menutup bahagian tengah tubuh mak. hani pun mengurut kaki bahagian hadapan pula. Macam belakang dari hujung kaki sampai ke pangkal paha. Biasalah macam tu.

Then the most dinanti-nantikan part. Iaitu mengurut bathin. Hani berulang kali mengatakan yang dia tak suka sangat nak buat urut bathi ni. Maklumlah dia wanita, dan nak urut cik dicky lelaki pula. Tetapi dia kena buat juga sebab customer nak service dia. Jadi nak cari makan dia kena buat juga.

So masa nak urut cik dicky mak tu, Hani tutup dengan tuala "Good morning" Hani gunakan minyak urut. Mak tak tahu minyak apa, tapi katanya minyak itu mahal sikit. So dia mula mengurut cik dicky mak. Then masa dia urut batang dicky mak itu dia terpaksalah selak tuala kecil tu. Mak tengok dia mengalihkan pandangannya ke lain. Tak tengok tepat ke dicky mak itiew. Then pada satu ketika itiew mak hampir-hampir nak terpancccc. Mak tahan saja. Tapi sebelum itu dia ada bagi tahu juga kalau mak rasa nak terpanccc, lepaskan saja. Katanya biasala bagi lelaki terpanchssss masa dia geselkan kepala dicky itiew. Nasib baik sebelum mak terlepas, dia berhenti mengosok kepala dicky mak. Kalau tidak pasti mak terpanchsss juga. Ahhhh. lega. Lupa pula nak bagi tahu, masa dia mula-mula tengok dicky mak Hani ada beritahu yang mak kena trim sikit mak punya bulu itiew, tebal sangat, susah nak urut. Hmm. memang mak punya buku itiew tebalssss.


No comments: